Monday 26 March 2012

sabar itu separuh drpd iman..

hye u allz.. shat ker?? =)
mcm2 r skunk ni kn..
hidup penuh dengan dugaan,
kadang2 kita diatas n kadang2 kita berada di bawah.
macam pusingan roda kn..
aku de tebaca 1 hadis ni..

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut.” -Riwayat al-Hakim

sama la jgak cam aku..
aku pon x lari dari masalah n dugaan
sume org de masalah kn..
tpu la lau u ollz ckp xde masalah..huhu
x ksah la,masalah ape pon, study ker,duit,sal kawan,
bf/gf, family..sume 2 de masalah..
tapi,2 sume terpulang pada diri kita sendri
mcm mna nk selesaikan masalah tu,
Allah nk menguji kita,Dia nk tgk sejauh mna tahap kesabaran kita.
sebab 2 sabar 2 separuh drpd iman


cmne pon kan,setiap yg berlaku ade hikmah dia..
Allah amat menyintai orang2 yang sabar menghadapi ujianNya.
Allah tu Maha Adil, ujian yg diberiNya mengikut kemampuan masing2..
bila kita dapat ujian atau dugaan jgn la kita mengeluh..
aku slalu ckp lam diri aku, sabar bnyak2.
Tuhan x seksa kita..tp Dia nk menguji kita jer.
bnyak2 la bedoa pdNya.
mnx permudahkan segala urusan..

wlu Allah berfirman yang bermaksud:

“Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.” (Surah al-Nahl, ayat 96

No comments:

Post a Comment